علامه مصباح در دیدار خانواده شهید کریمیان: حیات اسلام مرهون خون شهداست، از شهدای کربلا گرفته تا شهدای مدافع حرم

آیت الله مصباح یزدی خطاب به خانواده شهید حجت الاسلام محمد امین کریمیان گفت: شما تصور کنید فرزندتان را روز عاشورا، در پیشگاه حضرت ابی عبدالله (ع) برای اسلام فدا کرده‌اید؛ چرا که شهادت این عزیز، در راستای همان هدف است و از همین رو قطعا رضایت اهل بیت (ع) را به همراه دارد و تأثیر خود را در بقاء و استمرار اسلام خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیداری صمیمانه با خانواده شهید محمد امین کریمیان اظهار داشت: وظیفه من این بود که اگر می‌توانستم جامه احرام پوشیده و با پای برهنه در مراسم‌های این شهید شرکت می‌کردم و به شما عرض ادب می‌کردم.

وی شهادت شهید کریمیان را افتخاری دانست که نصیب خانواده او شده، و با اشاره به بصیرت این شهید بزرگوار گفت: این شهید والامقام میوه تربیت خداپسندانه این خانواده است، و بصیرت ایشان که در وصیت نامه‌اش منعکس شده، در کنار نورانیت قلب و صفای دل ایشان بر فضیلت وی افزوده است.

آیت الله مصباح یزدی از خداوند متعال آرامش و سکینه را برای این خانواده مسئلت کرده، اظهار داشت: امیدواریم خاطره شهادت این عزیز با نشاط فداکاری در راه خدا توأم باشد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به عکس‌العمل حضرت زینب سلام‌الله‌علیها دربرابر شهادت سیدالشهدا صلوات‌الله‌علیه، اظهار داشت: ما باید با تجزیه و تحلیل مسائل، بفهمیم چرا حضرت زینب (س) نه تنها از این‌که عزیزترین نوه پیامبر(ص) و مهربان‌ترین و کامل‌ترین انسان زمان به فجیع‌ترین وضع به شهادت رسید، احساس خسارت نکردند، بلکه همه آن مصائب سنگین را «زیبا» عنوان کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تحلیل این مسئله اظهار داشت: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم نسبت به جایگاه ابدی و زندگی واقعی آدمی در آخرت، کمتر از چشم برهم‌زدنی تلقی می‌شود؛ و در نگاه قرآنی، این سفر به قدری کوتاه است که نه ارزش خوشحالی و مغرور شدن برای رسیدن به چیزی را دارد، و نه ارزش غصه خوردن به خاطر از دست دادن چیزی؛ بلکه زیبایی در این است که در همین عمر محدود، برکاتی شامل انسان و جامعه شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: در هرچه داریم، مدیون شهداییم و حیات اسلام مرهون خون شهداست؛ از شهدای کربلا گرفته تا شهدای مدافع حرم که همه در یک راستا و مسیرند.

آیت الله مصباح یزدی خطاب به خانواده شهید ادامه داد: شما تصور کنید فرزندتان را روز عاشورا، در پیشگاه حضرت ابی‌عبدالله (ع) برای اسلام فدا کرده‌اید؛ چرا که شهادت این عزیز در راستای همان هدف است و از همین رو قطعا رضایت اهل بیت (ع) را به همراه دارد، و تأثیر خود را در بقاء و استمرار اسلام خواهد گذاشت.

وی با بیان این‌که گاه داستان یک شهید جمعیتی را متحول کرده است، ادامه داد: حتی الفاظی که از یک شهید نقل می‌شود، سبب برکت می‌شود و تا قیامت بر دل‌ها نور می‌تاباند؛ لذا جا دارد که این شهادت را به شما، بیت شریف و نورانی این شهید، تبریک عرض کنم؛ چرا که افرادی مثل بنده که به این سن رسیده‌اند هنوز نمی دانند آیا کاری که کرده‌اند مرضی خدا بوده است یا نه، اما یقین داریم که کار فرزند شما، همه انبیاء و اولیاء را شاد کرده است.

آیت الله مصباح یزدی در پایان خطاب به خانواده شهید گفت: در واقع شما با تربیت چنین فرزندی، و آن شهید با کار بزرگ خویش، کاری کردید که توانستید بر لب امام زمان (عج) لبخند بنشانید.

گفتنی است شهید مدافع حرم، محمد امین کریمیان از دانش پژوهان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بود که 27 خردادماه سال جاری، در درگیری با تکفیری‌های داعشی در سوریه، بر اثر اصابت دو گلوله به پا و سینه، به فیض عظیم شهادت نائل آمد. این دیدارصمیمی اول مهرماه سال جاری در دفتر علامه مصباح یزدی برگزار شد.

برچسب: 

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...