پرسش از حكيم

پرسش از حكيم

منتخب‌ پرسش‌‌‌ها و پاسخ‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی از آيت‌الله محمدتقی مصباح يزدی رضوان‌الله‌عليه

رقعی، گالينگور، 396 صفحه، چاپ اول 1402.

این کتاب پاسخ به بخشی از پرسش‌هایی است که ازطریق این پایگاه اطلاع‌رسانی از حضرت آیت‌الله مصباح یزدیرضوان‌الله‌تعالي پرسیده شده بود که توسط حجت‌الاسلام آقای صفدر الهی راد تدوین و نگارش و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

کتاب پرسش از حکیم مجموعة منسجمی از پرسش‌هايي را که نمایانگر دغدغه‌ها و ابهامات علاقه‌مندان به دین و عالمان دینی‌اند، و پاسخ‌هایی را که در عین سادگی و ایجاز، از پسِ اندیشه‌هایي محکم و استوار برمی‌آیند در خود جای داده است.

اين کتاب در سه بخش اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی سامان یافته است، و متناسب با موضوعات هریک از این بخش‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، به‌صورت منسجم و در سیری منطقی دسته‌بندی شده‌اند.

پاسخ به پرسش‌هایی در زمینه معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی، خداشناسی و جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، معادشناسی و دین‌شناسی در بخش نخست این کتاب ارایه شده است.

همچنین، مجموعه‌ای از پاسخ‌‌ها به پرسش‌هایی درباره موضوعاتی چون اخلاق الهی، اخلاق فردی، اجتماعی و خانوادگی را در بخش دوم این کتاب می‌خوانیم.

بخش سوم نیز پاسخ‌گوی پرسش‌هایی با موضوع اجتماعی است. ازآن‌جمله می‌توان به مباحثی چون عدالت، سیاست، حکومت و ولایت فقیه اشاره کرد.